تفاوت در استاندارد های تولید

10 بهمن 1400
فولاد آسان
117

روش ها و استانداردهای مختلفی برای تولید در سراسر دنیا موجود است که بر واحد های سنجش ابعاد و سنجش مواداولیه و همچنین روشهای تولید تمرکز دارد.

از مهمترین آنها میتوان به استاندارد ASME ,API,ASTM,DIN و همجنین استانداردهای کشور چین اشاره کرد.

چند صباحی است در کشور عزیزمان ایران سازمان استاندارد به عنوان امکان بازرسی و کنترل کیفیت در اقدامی عجیب از استاندارد های جهانی با المان ها و معیارهای متفاوت با تمامی استاندارد های جهانی رونمایی کرده و متاسفانه واحدهای تولیدی را مجبور به استفاده از این استاندارد برای تولید محصولات می کند بدون آنکه متوجه این موضوع باشند که تعویض استاندارد و تغییر المان های تولید می تواند به عدم هماهنگی و استفاده محصولات منجر شود.

لازم به ذکر است در یک سیستم Piping   اگر بر اساس هر استانداردی کالا خریداری شود تمامی کالا ها باید بر اساس همان استاندارد خریداری و تامین گردد تا با هم کامل couple گردند.

حال سوال اینجاست که در این وانفسای اقتصاد تحریمی سازمان استاندارد به جای حمایت و پشتیبانی از تولید ملی و کالا ی داخلی،چرا دانسته یا ندانسته سعی بر ایجاد خلل در تولیدات واحد های تولیدی و کارخانه جات از جمله صنایع فولادآسا که با تمام پناسیل در جهت تامین و بی نیازی کشور از اتصالات مانیسمان خارجی، فعالیت می کنند،دارد.

ارتباط با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت فولاد آسان میباشد.

طراحی سایت و سئو توسط شرکت آیوا وب