سه راه مانیسمان چیست ؟

24 خرداد 1402
فولاد آسان
28

سه راه مانیسمان چیست؟ اتصالات مانیسمان که با نام های بدون درز نیز شناخته می شوند، به آن دسته از اتصالات فولادی گفته می شود که در فرآیند ساخت آن ها از هیچ روش جوش فلزات استفاده نمی شود. تفاوت های دیگر در ماده اولیه محصولات است.

لوله های موجود در بازار به دو قسمت درز دار و بدون درز تقسیم می شوند. لوله های بدون درز یا مانسیمان با خالی کردن یک پروفیل توپر ساخته می شوند. در فرآیند ساخت این لوله ها از هیچ گونه برشی استفاده نشده است و کاملا سر تا سر یکپارچه می باشد.

سه راه مانیسمان با نام انگلیسی seamless tea شناخته می شود. این اتصال از موارد پرکاربرد در امر لوله کشی می باشد و برای انشعاب گرفتن از خطوط لوله اصلی استفاده می شود . سه راهی جوشی مانیسمان به دو نوع سه راهی مساوی و سه راهی تبدیلی دسته بندی می شوند.

سه راه مانیسمان چیست؟

 

روش تولید سه راه مانیسمان بدون درز

سه راهی جوشی مانیسمان از فولاد ضد زنگ و به روش یک تکه و بدون درز تولید می شود.(در فرآیند تولید آن از هیچ جوشکاری استفاده نمی شود)
معمولا سه راه جوشی را به طور چسبیده با لوله مانیسمان اندازه خود قرار می دهند و دور آن را با دقت بسیار بالا جوشکاری می کنند به طوری که آب بندی شود و هیچ درزی باقی نماند. طرف بعدی را هم به همین شکل به لوله بعدی جوش می دهند و بعد از اتمام کار، کلیه جوشها تست می شوند.
دو روش در جهت تولید سه راهی مساوی وجود دارد: تولید سه راهی جوشی به روش سرد و تولید سه راهی جوشی به روش گرم که از مزایای بیشتری برخوردار می باشد.

مزایا سه راه مساوی مانیسمان

• مقاومت خوب در برابر زنگ زدگی
• دارای عمر طولانی
• قابلیت گرفتن انشعاب با سایز های مختلف
• قابلیت تحمل فشار زیاد را دارد.
• بدون درز می باشد.
• اتصال سریع و راحت به وسیله جوش
• مقاومت خوب در برابر حرارت و سرما زیاد

منبع :https://mahansanatco.com/fa/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D8%B3%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

ارتباط با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت فولاد آسان میباشد.

طراحی سایت و سئو توسط شرکت آیوا وب